Metody pracy w gabinecie stomatologicznym - zdobądź praktyczną wiedzę

Zobacz jak

wygląda nasz kurs

Szkolenie I stopnia skupia się przede wszystkim na przedstawieniu jego uczestnikom, jak powinna wyglądać wzorcowo przeprowadzona rozmowa z pacjentem na temat jego potrzeb stomatologicznych po badaniu. Zagadnienie zostaje opisane tak, by krok po kroku zaprezentować poszczególne etapy.

W trakcie szkolenia będą pokazywane najnowsze badania neurobiologiczne dotyczące przyswajania przez mózg nowych informacji. Badania te zostaną omówione i dostosowane do sytuacji, z którymi na co dzień mają do czynienia lekarze dentyści, gdy omawiają z pacjentami ich potrzeby stomatologiczne. Podczas szkolenia zostaną omówione sposoby przedstawiania pacjentowi około 90% istniejących problemów stomatologicznych, takich jak np. zniżony zgryz.

Lekarze uczestniczący w szkoleniu będą mieli szansę zapoznać się ze sposobami nazywania i opisywania sytuacji klinicznych w jamie ustnej pacjenta. Będą to sposoby wykorzystujące w pełni zrozumiały dla pacjenta język, który pozwoli mu na logiczne przeanalizowanie sytuacji. Uzyskane przez stomatologów informacje pozwolą im zrozumieć, dlaczego pacjenci decydują się na odkładanie leczenia. Wbrew pozorom nie zawsze powodem jest czynnik finansowy.

Metody pracy w gabinecie stomatologicznym – skorzystaj z naszej oferty!

Szkolenie ma również na celu pokazanie lekarzom jak bardzo istotna jest ich rola w powstawaniu określonych stanów emocjonalnych u pacjentów. Stomatolodzy dowiedzą się o kilkunastu umiejętnościach, które profesjonalnie wykonane będą miały szansę w ogromnym stopniu przyczynić się do wzmocnienia motywacji, a także zaangażowania pacjenta w procesy leczenia. Po odbytym szkoleniu lekarz będzie wiedział, jakie dotąd popełniał błędy i będzie w stanie je wyeliminować w przyszłych kontaktach z pacjentem.

Warto również zwrócić uwagę na opiekun pacjenta w stomatologii.

Podczas wykładów poruszone będą nie tylko sposoby omawiania potrzeb stomatologicznych po odbytym badaniu, ale również omówiona zostanie rozmowa wstępna, która ma miejsce jeszcze przed samym badaniem. Trener zaprezentuje techniki rozmów podczas zainicjowanych scenek. Dzięki temu uczestnicy zrozumieją ich cel, a także poznają najlepszy sposób prowadzenia rozmów budujących autorytet lekarza.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają również najczęściej popełniane błędy podczas pierwszego spotkania z pacjentem, a także zostaną im przedstawione profesjonalne przykłady postępowania umożliwiającego wzbudzenie w pacjencie potrzebę leczenia. Zaznaczyć należy, że są to techniki, które absolutnie omijają namawianie i przekonywanie. Celem tych technik jest ukształtowanie postaci lekarza jako osoby umiejącej zmotywować pacjenta do podjęcia leczenia, odbywania systematycznych wizyt, a także zmiany nawyków higienizacyjnych. W momencie, gdy lekarz zastosuje przedstawione na szkoleniu sposoby komunikacji, uzyska efekt w postaci zwiększonego zaangażowania pacjenta i wzrost jego motywacji do kompleksowego leczenia.

trener/ coach Mariusz Oboda

trener/ coach Mariusz Oboda

Coach, trener z 30- letnim stażem oraz założyciel firmy szkoleniowo-doradczej Mariusz Oboda Consulting&Training Group. Od 2004 roku skupia się wyłącznie na badaniu i nauczaniu profesjonalnych standardów pracy z pacjentem oraz rozwoju praktyk stomatologicznych. Jest autorem sukcesu wielu praktyk. Przeprowadził około kilkaset szkoleń otwartych dla lekarzy dentystów oraz projektów szkoleniowych i doradczych dla całych przychodni.

Miejsce pracy: Mariusz Oboda Consulting & Training Group